Vanità di Duluoz

Vanità di Duluoz

by Jack Kerouac, Miro Silvera

NOOK Book(eBook)

$8.99

Available on Compatible NOOK Devices and the free NOOK Apps.
WANT A NOOK?  Explore Now

Overview

Vanità di Duluoz è l'ultimo romanzo pubblicato da Kerouac, e uno dei più significativi tra quelli che costituiscono il ciclo della "Leggenda di Duluoz", l'alter-ego letterario dell'autore.

Gli psichedelici anni Sessanta sono per Kerouac il momento ideale per guardare al passato, al proprio periodo formativo tra le esperienze sportive al liceo e l'università a New York, il servizio militare in Marina e la determinazione a diventare scrittore.

Una sorta di autoritratto dell'artista da giovane che è anche un testamento spirituale, una fuga nei ricordi di un'infanzia e di un'adolescenza tutte americane, rivisitate senza più finzioni. Un'estrema confessione piena di musica e poesia.

Product Details

ISBN-13: 9788852092862
Publisher: MONDADORI
Publication date: 02/05/2019
Sold by: ARNOLDO MONDADORI - EBKS
Format: NOOK Book
File size: 698 KB

About the Author

Jack Kerouac (1922-1969) was an American novelist, poet, and painter most closely associated with the Beat Movement of the 1950s. His most famous works include On the Road, The Dharma Bums, and Big Sur, several of which have been adapted into films. In 1959 Kerouac released his collection of poems Mexico City Blues. Few authors can claim as large an influence on American culture as Jack Kerouac and his examinations of youth and rebellion.

Customer Reviews

Most Helpful Customer Reviews

See All Customer Reviews