Perry Mason e la rossa ambiziosa (Il Giallo Mondadori)

Perry Mason e la rossa ambiziosa (Il Giallo Mondadori)

by Erle Stanley Gardner, Giuseppe Gogioso

NOOK Book(eBook)

$3.99

Available on Compatible NOOK Devices and the free NOOK Apps.
WANT A NOOK?  Explore Now

Overview

Quando si ha a che fare con una rossa non si sa mai come andrà a finire. Evelyn Bagby, avvenente cameriera in cerca di un'occasione nel mondo del cinema, ne è la prova vivente. La ragazza ha i capelli rossi, ed è una vera calamita per i guai a causa della sua ingenua ambizione. Non c'è da stupirsi che in pochi la credano innocente, quando viene trovata in possesso di un braccialetto rubato e accusata del furto dei gioielli di un'attrice hollywoodiana. Fortunatamente per lei, c'è qualcuno disposto a darle fiducia: Perry Mason, convinto che sia stata incastrata, per difenderla è pronto ad affrontare uno dei processi più complicati della sua carriera. E per avere la meglio in tribunale contro chi ha preso di mira la sua pur irrequieta cliente, il principe del Foro dovrà dimostrare di saperne davvero una più del diavolo.

ALL'INTERNO, il racconto "So Lonely" di Riccardo Landini, terzo classificato all'ottava edizione del concorso Carabinieri in Giallo.

Product Details

ISBN-13: 9788852067235
Publisher: MONDADORI
Publication date: 09/03/2015
Sold by: ARNOLDO MONDADORI - EBKS
Format: NOOK Book
File size: 398 KB

About the Author

Erle Stanley Gardner (1889-1970) was a prolific American author best known for his Perry Mason series of detective novels, which sold twenty thousand copies a day at their peak popularity in the mid-1950s. He also wrote numerous other novels and shorter pieces, as well as a series of nonfiction travel books, mostly on Mexico. There have been six motion pictures based on his books and the hugely popular Perry Mason television series starring Raymond Burr, which aired for nine years.

Customer Reviews

Most Helpful Customer Reviews

See All Customer Reviews